Odabrao Đelo Hadžiselimović | Ispis |  E-mail
Srijeda, 06 Srpanj 2011 00:00


Predavanjem Đele Hadžiselimovića „Odabrao Đelo Hadžiselimović“ započeo je neslužbeni program 3. Supetar Super Film Festivala. U ugodnoj atmosferi Galerije Ivan Rendić uz moderaciju ravnateljice Gite Dragičević mnogo se toga moglo naučiti od barda dokumentarnog filma.
Dokumentarni film potekao je u isto vrijeme kad i igrani film i nekoć se u kratkom metru prikazivao prije projekcije igranog filma u kinima. Međutim, dokumentarni film ubrzo je zaživio na televiziji koja ga je pak „pojela“ na način da mu uvjetuje trajanje od 30 ili 60 minuta čime postaje neinteresantan za kino prikazivanje prije igranih filmova.

Srećom, nakon filmova Michaela Moora nastupilo je novo razdoblje dokumentarnih filmova koji se sada opet prikazuju u kino dvoranama ovaj put kao glavna projekcija.

Hadžiselimović uspješnost i zanimljivost dokumentaraca objašnjava postulatom BBC-a koji je svoj program izgradio na način da on zabavlja, informira i obrazuje publiku.

Dokumentarni film u nas u posljednje vrijeme doživljava renesansu i kroz nastojanja Olivera Sertića  i rad njegove ekipe u distribucijskoj kući Restart, ali i kroz festivale dokumentarnog filma kao što je SSFF koji prikazuju dokumentarne filmove svih žanrova.
Đelo Hadžiselimović razmišlja o snimanju vlastitih dokumentaraca! Bila bi to serija dokumentaraca o dalmatinskim tradicijskim brodovima možda po uzoru na BBC-ijevu seriju „Top gear“. O tom projektu već neko vrijeme razmišlja zajedno sa spasiteljem mnogih starih brodica Igorom Hajdarhodžićem i glumcem Nikšom Kušeljom. Ovaj trojac zaljubljenika u brodove u svoju bi seriju svakako uvrstio i posljednju originalnu bračku braceru „Roditelj“ iz 1907. koju je ovo proljeće kupio Grad Supetar kako bi se očuvao taj biser maritimne baštine.
Kratko se osvrnuo i na vlastiti ovogodošnji izbor hrvatskog dokumentarnog filma za kojeg priznaje da je vrlo osoban, jer je riječ o filmovima autora koje izuzetno cijeni. Tako će se na ovogodišnjem SSFF-u primjerice moći vidjeti jedan od najboljih hvratskih dokumentaraca ikad snimljenih – „Specijalni vlakovi“ Krste Papića iz 1972. koji je svojevremeno bio i zabranjivan. Zatim najbolji dokumentarni film Rajka Grlića „Franjin lovački gulaš“ iz 1975. i film scenarista Surogata, Rudolfa Sremeca, „Učitelj plesa“ iz 1969.

Sinoćnji festivalski program nastavljen je projekcijom dokumentarno-igranog filma „Lavanderman: istina ili mit“ čiji tvorci kažu da je to jedini hrvatski film nastao u nezavisnoj produkciji. Film je prikazan u suradnji s Udrugom za promicanje filmske kulture „Kad tad“, a publiku je nakon projekcije filma u klubu Thriller zabavljao bend Gabba Gabba čiji je pjevač i osnivač, Zvonimir Rumboldt, redatelj filma.
Večeras u 20:30h prvom projekcijom iz festivalske serije „Brački dnevnik“ započinje natjecateljski filmski program 3. Supetar Super Film Festival. Prvi film u službenoj konkurenciji SSFF-a je film zemlje partnera Češke  „Češki mir“ (2010.), autora Vít Klusáka i Filipa Remunda, nakon kojeg slijedi ovogodišnji pobjednik dokumentarne konkurencije Zagreb Film Festivala „Ja, moja ciganska obitelj i Woody Allen“ (Italija, 2009.) redateljice Laure Halilović.